JAV policininko pasakojimas: „Ko išmokau apie rasę būdamas policininku“

Autorius: Algimantas Lebionka Šaltinis: http://lebionka.blogspot.com/2... 2022-07-10 20:45:00, skaitė 378, komentavo 6

JAV policininko pasakojimas: „Ko išmokau apie rasę būdamas policininku“

Buvusio policininko slapyvardžiu ROCKABOATUS pasakojimas, paskelbtas JAV portale UNZ.

https://www.unz.com/article/what-i-learned-about-race-as-a-cop/

Nuo pat vaikystės norėjau tapti policijos pareigūnu. Užaugau žiūrėdamas "Adam-12", "Policijos istoriją", "Starsky & Hutch" ir kitus įdomius televizijos serialus, kuriuose buvo pasakojama apie kasdienį policininkų gyvenimą. Jie buvo geri vyrukai. Žavėjausi jų garbės jausmu, bičiulyste ir noru siekti teisingumo prieš nusikaltėlius. Be to, jie šauniai atrodė.

Prisimenu vieną įvykį septintojo dešimtmečio pradžioje, kai su tėvu išėjome iš kirpyklos Holivude. Matėme, kaip du baltaodžiai Los Andželo policijos pareigūnai persekiojo bėgantį juodaodį vyrą ir visą laiką jį mušė. Juodaodis buvo apsirengęs stereotipine "sutenerio" apranga su visais jai būdingais apdarais ir blizgučiais. Nežinau, kodėl jis bėgo nuo policininkų, bet manęs nešokiruoja mintis, kad juodaodis bėga nuo pareigūnų arba jiems priešinasi. Net būdamas tokio amžiaus turėjau supratimą, kad juodaodžiai ne itin draugiškai bendrauja su policija. Juk nemažai juodaodžių, kuriuos į mano gimnaziją ir vidurinę mokyklą atveždavo autobusais iš pietų centrinio Los Andželo, buvo chuliganai ir viešosios tvarkos drumstėjai.

Kai vėliau, devintajame dešimtmetyje, tapau policininku, mano rasinis sąmoningumas labai padidėjo. Per savo karjerą dirbau keturiuose skirtinguose policijos departamentuose (dabar esu pensijoje). Patruliavau juodaodžių getuose, meksikiečių barriuose ir turtingų baltųjų bendruomenėse. Mačiau visko ir išmokau daug gyvenimiškų pamokų.

Kaip ir bet kuris policininkas, dirbantis mažumų bendruomenėse, pradedi suvokti, kuo juodaodžiai ir ispanakalbiai skiriasi nuo baltųjų. Nesakau, kad baltieji nedaro nusikaltimų ir kad baltųjų rajonuose nėra nusikaltimų. Tačiau tarp jų yra pastebimas skirtumas, ir tai man tapo vis akivaizdžiau po daugelio metų darbo kiekvienoje iš šių bendruomenių.

Juodaodžiai prieš teisėsaugą

Vienas iš pirmųjų dalykų, kuriuos pastebėjau, buvo darbo tempas mažumų bendruomenėje. Skambučių visada sulaukdavau. Dauguma jų buvo smurtiniai nusikaltimai, pavyzdžiui, apiplėšimai, gaujų muštynės, šaudynės automobiliu ir smurtas šeimoje. Jauniems policininkams, ką tik baigusiems akademiją, tai puiki galimybė pritaikyti savo įgūdžius ir patobulinti gatvės sumanumą. Be to, tai velniškai smagu. Tačiau tai taip pat veda prie perdegimo, nes dėl didelio iškvietimų skaičiaus atsiranda nuovargis. Dauguma policininkų, dirbdami mažumų rajonuose, greitai pavargsta, ir greitai įsitvirtina "mes prieš juos" mentalitetas. Į juodaodžių bendruomenėse dirbančius baltuosius pareigūnus dėl akivaizdžių priežasčių nežiūrima gerai, ir jie duoda suprasti, kaip jiems nepatinka, kad jūs juos prižiūrite.

Taip pat sužinote, kokie disfunkciniai yra juodaodžiai. Pavyzdžiui, daug juodaodžių vyrų, su kuriais susidūriau patruliuodamas, buvo bedarbiai ir, regis, buvo visiškai patenkinti tuo, kad tokie ir liko. Beveik bet kuriuo paros metu matydavau ir jaunesnius, ir vyresnius juodaodžius vyrus, besisukiojančius prie alkoholio parduotuvių be jokio tikslo ar krypties. Nors fiziškai jie buvo pajėgūs dirbti, daugelis jų paprasčiausiai nedirbo. Kai kurie iš jų, be abejo, pardavinėjo nelegalius narkotikus, kiti užsiėmė įvairiais nusikalstamais uždarbiais už kelis papildomus pinigus. Daugeliui juodaodžių tai atrodė priimtina ir net normalu. Tarp jų buvo mažai gėdos, jei iš viso jos buvo, nes į kartų gerovę nežiūrima kaip į blogą dalyką.

Dėl jų nepastovios ir emocingos prigimties smurtas šeimoje tarp juodaodžių buvo dažnas reiškinys. Jie vaidina dramą, ir tik nedaugelis žino, kaip sunku nuraminti susijaudinusius juodaodžius. Tai ypač aktualu, kai reaguojantys pareigūnai yra baltieji. Jie greitai pasuks situaciją kita linkme ir pradės kalbėti ne apie smurtą šeimoje (ar bet kokią kitą priežastį, dėl kurios prireikė policijos reagavimo), o apie tai, kad baltieji policininkai su jais elgiasi rasistiškai. Rasinis priešiškumas baltaodžiams persmelkia visą jų mąstymą. Daugelis juodaodžių vaikų užauga matydami, kad šis policijos ir tėvų konfliktas yra įprastas dalykas. Kai patruliavau pro juodaodžių gyvenamųjų namų kvartalą, vaikai man net nesišypsodavo ir nemosuodavo ranka.

Netgi kalba ir išsireiškimai, kuriuos pareigūnas vartoja bendraudamas su juodaodžiais, labai skiriasi nuo to, kaip tas pats pareigūnas galėtų kalbėti su kitais. Pavyzdžiui, kai bandydavau gauti informacijos iš sumuštos juodaodės smurto šeimoje aukos, iš tiesų būtų buvę keista klausti, kur yra jos vyras arba kur galima rasti jos vaikų tėvą. Taip yra todėl, kad dauguma šių juodaodžių moterų buvo nesusituokusios, o vaikai iš tikrųjų neturi tėvo įprastine prasme. Vietoj to turėčiau jos paklausti: "Kur vaiko tėtis?", nes tai buvo viskas, ką šie juodaodžiai vyrai darė - būtent gamino vaikus su vienišomis motinomis. Jokios santuokos. Jokių įsipareigojimų motinoms - ne savo vaikams.

Kartais beveik negali patikėti, kokie jie neįtikėtinai silpnapročiai. Baltuosius, tokius kaip aš, užaugusius funkcionaliuose namuose su stabiliais tėvais, kartais stebindavo, koks nestabilus ir netvarkingas buvo juodaodžių gyvenimas. Daugumoje mano sutiktų juodaodžių vyravo chaosas.

Be to, gerai supranti, kokie impulsyvūs ir temperamentingi yra juodaodžiai. Jie įvykdys žiauriausius nusikaltimus prieš kitus ir mažai galvoja apie savo veiksmų pasekmes. Atrodo, kad jiems tai nerūpi net tada, kai nukenčia vienas iš jų pačių. Beje, visas juodaodžių solidarumas ir brolybė tėra tuščios kalbos. Juodaodžiams tai nieko nereiškia, kai supranti, kaip jie elgiasi vieni su kitais. Populiarus šūkis "Juodųjų gyvybės svarbios" Amerikos juodaodžiams mažai ką reiškia, jei pažvelgsime į sparčiai augantį jų nužudymų skaičių.

Atrodo, kad daugelis juodaodžių net nesusimąsto apie minčių procesą ir išankstines atsargumo priemones, kurios gali ateiti į galvą baltaodžiams prieš darant nusikaltimą. 1992 m. filme "Balti vyrai nemoka šokinėti" yra scena, kuri puikiai iliustruoja tai, apie ką kalbu. Kai Raymondas (krepšinio gatvės sukčius) susitaria dėl mačo su Wesley Snipesu ir Woody Harrelsonu, jis neturi pakankamai pinigų, reikalingų lažyboms.

Ką jis daro? Grįžta į savo automobilį, išsitraukia iš daiktadėžės pistoletą ir slidinėjimo kaukę. Tada jis pereina gatvę ir įeina į alkoholio parduotuvę. Raymondas bando apiplėšti parduotuvės savininką, bet šis jį atpažįsta. Visas apiplėšimas nepavyko nuo pat pradžių. Raymondas neturėjo jokio mąstymo proceso. Jokio planavimo. Jokių rimtų bandymų maskuotis. Mūsų žmonių biologinės įvairovės draugai tai apibūdintų kaip "prastos orientacijos ateities laike" įrodymą, ir iš tiesų taip ir buvo. Raimondas galvojo tik apie tai, kaip greitai gauti pinigų savo krepšinio žaidimui. Tai buvo viskas, ką jo mažos smegenys galėjo suvaldyti. Kai buvau policininkas Pietų Kalifornijoje, beveik kasdien matydavau nemąstantį ir impulsyvų Raimondo tipą. Juodaodžių bendruomenėse jų pilna.

https://www.youtube.com/watch?v=oO0ngAsQ2gs

Įdomu tai, kad juodaodžiai pareigūnai kartais atvirai pripažindavo, kad jų pačių tauta yra nefunkcionali ir nusikalstama. Net jie negalėjo to paneigti. Tas pačias rasines tiesas, kurias būčiau atleistas iš darbo už tai, kad išdrįsau pasakyti, juodaodžiai policininkai kartais atvirai pareikšdavo per mūsų rytinius instruktažus. Visi juokdavosi, nes žinojo, kad tai tiesa. Bet sėkmės bet kuriam baltajam pareigūnui, kuris būtų linkęs sakyti tuos pačius dalykus.

Valstijoje, kurioje dirbau, buvo juodaodžių, ispanakalbių ir azijiečių taikos pareigūnų asociacijos. Joms buvo leidžiama laisvai burtis į asociacijas, rinkti lėšas savo grupei ir net reklamuotis, remiantis tik jų rasine tapatybe. Visa tai buvo visiškai priimtina, ir tikėtasi, kad baltieji taip pat tai palaikys ir švęs. Tačiau baltiesiems policininkams niekada nebuvo leista burtis į tokias pačias asociacijas remiantis jų rasine tapatybe ir interesais. Bet koks jų bandymas iš karto būdavo pasmerkiamas ir užsipuolamas kaip "skaldantis" ir "rasistinis".

Prieš daugelį metų buvau iškviestas į kapitono kabinetą, nes buvau išrašęs per daug baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus juodaodžiams ir ispanakalbiams vairuotojams. Buvau įspėtas, kad gali atrodyti, jog juos "rasiškai profiliavau", ir kad turėčiau liautis tai daręs. Kapitonui paaiškinau, kad bendruomenėje gyvena beveik 80 % juodaodžių ir daug ispanakalbių, bet jam tai buvo nesvarbu. Užteko vien to, kad atrodė, jog rasistiškai persekiojau mažumas, kad sustabdyčiau bet ką, ką dariau. Dėl to tapau itin jautrus kiekvieno, kurį sustabdydavau, rasinei sudėčiai. Užuot rūpinęsis eismo taisyklių pažeidimu, labiau rūpinausi, kad bet kurią dieną nesustabdyčiau per daug mažumų. Stengdavausi surasti baltųjų vairuotojų, padariusių kelių eismo taisyklių pažeidimus, todėl tapdavau kaltas dėl baltųjų rasinio profiliavimo!

Juodaodžių bendruomenėse dirbantys baltieji policininkai taip pat pastebi, kad dauguma juodaodžių beveik visada palaiko savo nusikaltėlių "brolius", nepriklausomai nuo padaryto nusikaltimo. Jie turi menką garbės, sąžiningumo ir teisingumo jausmą. Čikagoje juodaodžiai gangsteriai kas savaitę vis dažniau žudo vieni kitus (įskaitant daug nekaltų praeivių). Ir vis dėlto, kai policijos tyrėjai bando gauti informacijos apie šaulius, tai panašu į dantų traukimą. Juodaodžiai atsisako bendradarbiauti, o kai bendradarbiauja, tai būna išties retas atvejis. Jie linkę visą baudžiamojo teisingumo sistemą laikyti baltaodžių sistema, kuri juos neteisingai ir neproporcingai įkalina. Kai juodaodžiai verkšlena dėl "neteisingumo", iš tikrųjų jie skundžiasi dėl to, kad buvo sugauti ir už smurtinius nusikaltimus nubausti ilga bausme. Taip jie mąsto ir mato juos supantį pasaulį. Mūsų įkalinimo įstaigos pilnos juodaodžių vyrų, tačiau retai sutiksi juodaodį, kuris prisipažintų padaręs nusikaltimus ir sutiktų, kad buvo teisingai nuteistas. Toks sąžiningumo ir savimonės lygis nėra būdingas Amerikos juodaodžiams.

Čikaga, kaip ir visi kiti dideli Amerikos miestai, kuriuose gyvena daug juodaodžių, neturi ginklų problemos. Ne, ji turi juodaodžių problemą, bet mums neleidžiama to sakyti. Būdamas baltasis policininkas, apibūdindamas nusikaltusius juodaodžius išmoksti vartoti "kodinius žodžius", kurie iš tikrųjų niekuo nesiskiria nuo to, ką daro žiniasklaida, kai marodieriaujančias jaunų juodaodžių grupes apibūdina kaip "paauglius". Tai "saugus" išsireiškimas, bet visi žinome, ką jis reiškia.

Dauguma policininkų žino, kad tikroji problema yra juodaodžiai. "Normie" baltieji amerikiečiai, mano žodžius interpretuotų kaip "rasistinius" ir kurstomus "neapykantos" juodaodžiams. Tačiau policininkai, dirbantys tokiuose miestuose kaip Čikaga, Niujorkas, Los Andželas, Ouklandas ir Birmingemas, puikiai žino, kad juodaodžius šaudo ne amišai ar švedų turistai, o juodaodžiai vyrai. Štai ko visuomenė negali sau pripažinti. Jei tai būtų padaryta, tai sukeltų pražūtingus įtrūkimus visoje šiandieninėje rasinių nuoskaudų pramonėje. Iškiltų klausimas, ar juodaodžiai apskritai yra tinkami baltųjų visuomenei dėl savo disfunkcinio būdo ir polinkio į smurtinius nusikaltimus. Visa multikultūrinė struktūra gali sugriūti, jei tokios mintys bus rimtai svarstomos. Todėl bet kokia kaina reikia vengti gilesnių klausimų, kodėl juodaodžiai yra tokie nepastovūs ir pavojingi.

Policijos darbas Barriuose

Dirbdamas daugiausia ispanakalbių bendruomenėje, susidūriau su kitomis problemomis. Nors meksikiečiai man pasirodė tolerantiškesni už juodaodžius, tačiau jie pasižymi stipria gaujų kultūra, jų kvartaluose gausu nelegalių narkotikų, dažni nesantuokiniai gimdymai, įprasti susidūrimai su automobiliu (dažniausiai dėl to, kad jie neturi vairuotojo pažymėjimo, nėra apdrausti arba yra girti!), be to, piktnaudžiaujama alkoholiu. Dauguma nelegalių užsieniečių iš Meksikos yra "metisai" (mišrūs vietiniai gyventojai), todėl jų organizme alkoholis blogai metabolizuojamas. Tai visiškai sugriauna jų gyvenimus ir daro poveikį visiems. Daugeliui tų pačių ispanakalbių beveik neįmanoma susieti alkoholio su vairavimu kaip blogo dalyko, nes alkoholio vartojimas yra giliai įsišaknijęs jų kultūroje. Todėl ispanakalbių, kurie sulaikomi vairuojantys apsvaigę nuo alkoholio, skaičius daugeliui žmonių sukeltų nuostabą. Tačiau taip yra todėl, kad meksikiečiai apskritai nėra žinomi kaip labai protingi ir įstatymų besilaikantys žmonės.

Dirbęs meksikiečių baruose Pietų Kalifornijoje, neįtikina manęs tie, kurie tvirtina, kad ispanakalbiai nedaro daug nusikaltimų. Gaujų susišaudymai, smurtas šeimoje, perdozavimas ir vairavimas išgėrus buvo kasdienybė. Meksikiečių karteliai taip pat labai įsitvirtino tokiose valstijose kaip Kalifornija, Arizona ir Teksasas. Jų rankų darbas - dykumoje išmėtyti kūnai be galvų - gerai žinomas. Vėlgi, ispanakalbių nusikalstamumo lygis ir dažnumas gal ir nėra toks didelis kaip juodaodžių, tačiau jų bendruomenės vis tiek nėra saugios vietos gyventi. Nors esu sutikęs daug padorių meksikiečių, pagal pirminę Amerikos įkūrėjų viziją jie niekada nebūtų buvę laikomi mūsų piliečiais.

Naivūs baltieji konservatoriai giria meksikiečius už jų "šeimos vertybes". Ir nors jų šeimos paprastai būna vientisesnės nei juodaodžių, svarbu suprasti, ką reiškia kai kurios iš tų "šeimos vertybių". Mažai kas žino, kad meksikiečių bendruomenėse klesti incestas ir seksualinis vaikų išnaudojimas. Per daugelį metų tyriau daugybę tokių atvejų. Kalbėjausi su kitais tyrėjais, kurie buvo šokiruoti vaikų seksualinės prievartos tarp ispanakalbių skaičiumi. Apie daugumą jų net nepranešama policijai, nes bijoma būti deportuotiems. Taip pat bijoma užtraukti gėdą savo šeimai apie tai prabilus.

Amerikoje ispanakalbiai, kaip ir juodaodžiai, netrukus išmoks, kaip rasines nuoskaudas prieš baltuosius išnaudoti savo naudai. Juos moko ir netrukus padrąsina promeikietiškos organizacijos, tokios kaip La Raza, norinčios susigrąžinti iš JAV žemę, kuri, jų manymu, buvo iš jų pavogta. Baltasis pareigūnas neišvengiamai susidurs su jais, ir jie gali būti taip pat rasiškai radikalizuoti, kaip ir bet kuris juodaodis, su kuriuo gali susidurti.

Demokratai, žinoma, stengiasi ispanakalbius nukreipti prieš didesnę baltųjų daugumą. Milijonus ispanakalbių Amerikoje jie laiko savo nauja rinkėjų baze, todėl nenuostabu, kad jie remia nelegalią imigraciją ir nenori jokios sienų kontrolės. Kita vertus, prekybos rūmų respublikonai tas pačias ispanakalbių ordas mato kaip pigius darbininkus savo verslo ir korporacijų bazei. Taigi abi partijos remia nelegalią imigraciją, tačiau dėl skirtingų priežasčių. Ar reikia stebėtis, kodėl Kongresas per tiek metų vis dar neišsprendė nelegalios imigracijos klausimo ir net atsisako saugoti mūsų pietinę sieną?

Policijos darbas, kai baltaodžiai

Policijos darbas daugiausia aukštesnės viduriniosios klasės baltaodžių bendruomenėje buvo didelis palengvinimas skambučių skaičiaus ir įvykdytų nusikaltimų sunkumo požiūriu. Smurtinių nusikaltimų retkarčiais pasitaikydavo, bet paprastai jie buvo reti. Daugiausia teko susidurti su narkotikų vartojimu, vandalizmu, perdozavimu, nuomininkų ginčais, buitiniais konfliktais, kreditinių kortelių sukčiavimu ir įvairiais baltųjų apykaklių nusikaltimais. Daugeliu atvejų per mano pamainą buvo nedaug iškvietimų į tarnybą. To niekada nepasitaikydavo dirbant juodaodžių ar ispanakalbių bendruomenėje. Man pasirodė, kad baltieji yra gana daug įstatymų besilaikantys žmonės, nors kai kuriuose skurdžiuose pietų kaimo miesteliuose gali būti kitaip. Tačiau net ir tada niekada nebūtų išpuikę tiek, kiek būdinga beveik kiekvienai žemesnės klasės juodaodžių bendruomenei.

Dirbdamas baltuoju policininku, ypač jei dirbate dideliame mieste, patirsite tam tikrą "atvirkštinį rasizmą". Neretai pasitaiko, kad mažiau kvalifikuoti juodaodžiai ir ispanakalbiai pareigūnai dėl teigiamų veiksmų kvotų paaukštinami pareigose labiau nei baltieji pareigūnai. Beveik garantuotai taip atsitiks, jei vadovybės personalą sudaro mažumos. Kaimiškesnėse vietovėse dirbantys pareigūnai ar pavaduotojai greičiausiai patiria mažiau tokios diskriminacijos, nes ten yra mažiau mažumų. Tiesą sakant, stengiuosi paraginti baltuosius pareigūnus apsvarstyti galimybę persikelti iš didmiesčių policijos skyrių, jei tik jie gali tai padaryti. Jie atsidurs ne tokioje priešiškoje darbo aplinkoje, be to, bus daug labiau vertinami. Kaimo bendruomenės yra linkusios labiau palaikyti teisėsaugos institucijas iš esmės todėl, kad jos yra baltųjų bendruomenės.

Baltiesiems daugiau nerekomenduoju karjeros teisėsaugos srityje, bent jau kalbant apie darbą didmiesčių policijos departamentuose. Taip yra todėl, kad šiuolaikinė policija iš esmės tapo "budri". Daugelio įstaigų administratoriams ir vadovams didelę įtaką padarė "progresyvi", kairiųjų pažiūrų socialinė politika.

Šiandien iš pareigūnų tikimasi, kad jie atliks savo pareigas kaip psichologo ir socialinio darbuotojo mišinys. Nors iš policininkų to visada buvo tikimasi tam tikru mastu, šie ir daugelis kitų lūkesčių keliami šiandieninei naujajai pareigūnų kartai. Iš jų tikimasi, kad jie išspręs arba bent jau bandys išspręsti daugybę socialinių problemų, su kuriomis susiduria. Jie turi būti viskuo visiems. Mano nuomone, ant jų pečių užkraunama per daug.

Policininkai turi elgtis su visais, net su nusikaltėliais, kaip su vaikiškomis pirštinėmis. Mažiausia nepadori ar politiškai nekorektiška pastaba gali sugriauti visą karjerą. Pareigūnams dažnai tenka vaikščioti beveik su kiekvienu sutiktu žmogumi. Žmonės taip pat tai žino ir greitai pateikia oficialius skundus, jei pareigūnas ne visai atitinka jų lūkesčius.

Per savo karjerą man yra tekę žmonėms skųstis savo vadovui dėl to, ką pasakiau ar padariau. Visi jie buvo palyginti nedideli ir nustatyti kaip nepagrįsti. Tačiau per daugelį metų man buvo pateikti penki oficialūs skundai dėl keisčiausių pretenzijų. Kiekvienu iš jų mano kūno kamera išgelbėjo mane ir įrodė, kad kaltinimai buvo tik išgalvoti.

Pavyzdžiui, 2002 m. buvau apkaltintas, kad sumušiau 17-metį paauglį, kuris eidamas namo ėjo į maisto prekių parduotuvės galą. Tai buvo apie 3 val. nakties, ir iš pradžių jis atrodė įtartinas. Susisiekęs su vaikinu, paklausiau, ar galiu su juo pasikalbėti. Paaiškinau, kodėl priėjau prie jo, ir paaiškinau, kodėl nerimauju dėl to, kad jis taip vėlai vakare yra lauke. Jis man pasakė, kad vėlai grįžo iš vakarėlio ir trumpino kelią iki savo namų. Mūsų pokalbis buvo trumpas, bet nuoširdus. Paauglys išėjo, o aš tęsiau patruliavimą. Maždaug po 30 minučių manęs paprašė grįžti į nuovadą ir susitikti su budinčiuoju vadu. Tada man buvo pranešta, kad paauglys teigė, jog už maisto prekių parduotuvės jį "grubiai sumušiau", o jo tėvai ketina pateikti oficialų skundą prieš mane.

Tačiau paauglys ir jo tėvai nežinojo, kad aš turėjau MAV (mobilųjį garso ir vaizdo įrenginį). Mūsų pokalbis buvo įrašytas, o mano prietaisų kameros vaizdo kamera užfiksavo visą incidentą. Viskas, kuo buvau kaltinamas, buvo netiesa, ir aš turėjau tai įrodantį vaizdo įrašą.

Dar kartą aš ir dar penki pareigūnai buvau apkaltintas, kad elgiausi rasistiškai neteisingai ir neprofesionaliai su juodaode moterimi, kuri verslo ginčo metu užpuolė kitą moterį. Nė vienas iš įvykio vietoje buvusių pareigūnų, įskaitant vieną, kuris pats buvo juodaodis, nepasakė ir nepadarė nieko, kas bent iš tolo rodytų rasinę priklausomybę. Mūsų elgesys buvo visiškai profesionalus ir nešališkas. Juodaodė moteris supyko, nes išdrįsau paprašyti jos vairuotojo pažymėjimo, dėl to ji "pasijuto" esanti rasistiškai nusiteikusi. Rezultatas? Buvo atliktas kiekvieno iš dalyvavusių pareigūnų vidaus reikalų tyrimas, įskaitant išsamią visų mūsų kūno kamerų peržiūrą. Nustačius, kad kiekvienas iš mūsų buvo išteisintas dėl bet kokių neteisėtų veiksmų ar taisyklių pažeidimų, byla buvo nusiųsta apygardos prokuratūrai, kad ši ją išnagrinėtų. Jie taip pat nustatė, kad nė vienas iš pareigūnų nedarė jokio rasinio profiliavimo ar šališkumo. Tačiau tuo viskas nesibaigė. Byla buvo nagrinėjama iki pat federalinio teismo, kur galiausiai buvo "atmesta su išankstine nuostata". Byla buvo sprendžiama dvejus metus.

Bendro pasitikėjimo, kurį kažkada pareigūnams teikė apygardų prokurorai ir teisėjai, dabar nebėra. Atrodo, kad vyrauja požiūris, jog jei tai neužfiksuota pareigūno asmeninėje kameroje arba neužfiksuota vaizdo stebėjimo kameromis, vadinasi, tai neįvyko. Mano patirtis leidžia manyti, kad baudžiamosios justicijos sistema į pareigūnus apskritai žiūri įtariai. Jais nebepasitikima taip, kaip anksčiau. Visa tai, žinoma, atitinka tai, kuo virto Amerika, t. y. nepasitikinčia visuomene, kurią didele dalimi lemia daugiatautiškumas, skatinantis susiskaldymą. Žinoma, kai kurie pareigūnai per daugelį metų prisidėjo prie šio nepasitikėjimo. Tačiau didžioji dalis JAV pareigūnų savo darbą atlieka profesionaliai ir etiškai. Jie, kaip ir visi kiti, sunerimsta išgirdę apie pareigūnus, piktnaudžiaujančius savo įgaliojimais.

Be to, daugelis amerikiečių įsitikinę, kad policininkai sustabdytiems ir apieškotiems nepilnamečiams nuolat pakiša narkotikų ir ginklų. Jie įsivaizduoja, kad baltieji policininkai važinėja ieškodami juodaodžių, kuriuos galėtų nušauti, ir visa sistema kažkodėl garantuotai juos saugo!? Tokie įsitikinimai apie tai, ką daro policininkai, yra tokie neteisingi, kad darosi juokingi, o po Džordžo Floido mirties jie dar labiau pablogėjo. Daugelis prokurorų iš tiesų su džiaugsmu iškeltų baudžiamąją bylą pareigūnui už neteisėtus veiksmus, nes tai įrodytų, kokie jie "nešališki" ir "ne rasistai".

Nė vienas informuotas žmogus neneigia, kad policininkai kartais piktnaudžiauja savo įgaliojimais, taip pat pasitaiko atvejų, kai nepagrįstai panaudojama jėga. Tai apima ir mirtiną jėgą. Tačiau tai labai reti atvejai, palyginti su milijonais atvejų, kai policininkai kasdien bendrauja su žmonėmis visoje šalyje. Atidžiai peržiūrėjus šiuos pareigūnų sušaudymus, beveik visada paaiškėja, kad juodaodžiai eskalavo situaciją priešindamiesi sulaikymui arba nevykdydami teisėtų nurodymų. Ir vis dėlto šios temos negalima traktuoti sąžiningai, nes į ją įsitraukia visi isteriški balsai.

Rasinių skundų industrija Amerikoje užteršė viską, įskaitant ir baudžiamojo teisingumo sistemą, kuri turėtų išlaikyti sąžiningumą ir objektyvumą sprendžiant teisinius klausimus. Tačiau viena šiaurinės Kalifornijos apygarda, kurioje dirbau, išplatino apygardos prokuratūros laišką visoms vietinėms teisėsaugos institucijoms, kuriame informavo, kad priimant bet kokį nuosprendį baudžiamojoje byloje bus atsižvelgiama į žmogaus rasę ir ekonominę padėtį. Tai reiškė, kad jei nuteistas nusikaltėlis buvo mažuma ir neturtingas, jam bus skirta švelnesnė bausmė. Žinoma, jie nebūtų taip grubiai suformulavę, bet iš esmės tai ir buvo turėta omenyje. Vis dėlto turime savęs paklausti: Kodėl visa tai turėtų turėti reikšmės skiriant bausmę? Ar asmuo padarė nusikaltimą, ar ne? Argi teisingumas neturėtų būti aklas?

Toje pačioje liberalioje apygardoje benamiai vagišiai iš parduotuvių nėra persekiojami. Jos mano, kad jei benamiai vagia maistą, jie tai daro dėl to, kad yra alkani ir ekonomiškai nuskriausti. Tiesa ta, kad benamiai dažniausiai vagia alkoholį. Jei jie nori maisto, nesunkiai gali gauti nemokamo maisto bet kurioje netoliese esančioje benamių prieglaudoje. Kai benamiai sulaikomi už vagystę iš parduotuvės (paprastai jiems išrašomas bilietas su teismo data ir jie paleidžiami), prokuroras atsisako juos patraukti baudžiamojon atsakomybėn "teisingumo labui". Kokia dviguba kalba! Nukentėjusiesiems atsisakoma vykdyti teisingumą "teisingumo labui"?! O tie, kurie turėtų būti patraukti atsakomybėn, apskritai apeina teisingumą. Kokią puikią baudžiamojo teisingumo sistemą turime.

Daugelis apskrities gyventojų piktinasi sužinoję, kad benamiai nėra persekiojami už tokias vagystes. Kai tik galėdavau, būtinai jiems primindavau, kad tai tie patys kraujuojančios širdies politikai, už kuriuos jie balsavo.

2014 m. kaliforniečiai balsavo už 47-ąjį pasiūlymą, vadinamą "Saugios kaimynystės ir mokyklų įstatymu". Juo tam tikri vagysčių ir narkotikų laikymo nusikaltimai buvo perkvalifikuoti iš sunkių nusikaltimų į baudžiamuosius nusižengimus. Pavyzdžiui, metamfetamino laikymas ir vartojimas nuo šiol buvo laikomas nusižengimu, o ne sunkiu nusikaltimu. Daugybė kitų pavojingų narkotinių medžiagų taip pat buvo perkvalifikuotos į baudžiamuosius nusižengimus, todėl jų vartojimas ir laikymas iš esmės tapo nesunkiu dalyku.

47-uoju įstatymu taip pat buvo siekiama sumažinti Kalifornijos kalėjimuose įkalintų žmonių skaičių, perkvalifikuojant jų nusikaltimus iš sunkių nusikaltimų į baudžiamuosius nusižengimus. Rezultatas? Auksinėje valstijoje išaugo juodaodžių ir ispanakalbių nusikalstamumas. Apygardų probacijos skyriai dabar turėjo valdyti ir kontroliuoti tūkstančius užkietėjusių nusikaltėlių, paleistų iš valstijos kalėjimų. Probacijos pareigūnams teko milžiniškas darbo krūvis, dėl to tie patys nusikaltėliai buvo prastai prižiūrimi. Kaliforniečiai, balsavę už orveliškąjį "Saugios kaimynystės įstatymą", dar kartą sumokės už savo kvailus sprendimus.

Kalifornijos "rasinio teisingumo" maniją galima įžvelgti ir iš to, kad joje reikalaujama, jog visi Kalifornijos taikos pareigūnai po kiekvieno eismo sustabdymo ar sulaikymo užpildytų rasinį klausimyną. Tai vadinama "Stop-Data", kurią sudaro maždaug penkių atskirų kategorijų klausimai, susiję su asmens rase, etnine kilme ar seksualine orientacija. Valstybė nori sužinoti, kaip pareigūnas suvokė asmenį prieš jį sustabdydamas. Jie nori žinoti, kokios rasės ar etninės priklausomybės buvo asmuo. Ar asmuo buvo gėjus, transseksualas, lesbietė, nebinarinis asmuo? Valstybė taip pat nori trumpo pasakojimo apie tai, kodėl asmuo buvo sustabdytas ir kokių veiksmų, jei tokių buvo, pareigūnas galėjo imtis. Kadangi to reikalaujama po kiekvieno sustabdymo ir sulaikymo, kiek tikėtina, kad policininkai ir toliau bus aktyvūs ir ieškos nusikaltėlių? Policijos darbe ir taip daug popierizmo, o naujieji "Sustabdymo duomenų" reikalavimai tik suteiks policininkams dar vieną priežastį žiūrėti į kitą pusę.

Tačiau tuo viskas nesibaigia. Tiek Kalifornijos valstija, tiek federalinė vyriausybė turi dar vieną informacijos rinkimo sistemą, vadinamą CIBRS (California Incident-Based Reporting System) ir NIBRS (National Incident-Based Reporting System), kurią pareigūnai privalo užpildyti prieš pamainos pabaigą. Šioje sistemoje iš pareigūno reikalaujama tokios pat informacijos, kaip ir "Stop duomenys", tik ji yra daug išsamesnė - reikalaujama pateikti tokius duomenis kaip informacija apie aukas, žinomus nusikaltėlius, aukų ir nusikaltėlių ryšius, padarytą ar bandytą padaryti nusikaltimą, į sistemą įvestų asmenų rasę ar etninę priklausomybę, įskaitant jų seksualinę orientaciją, ir sąrašą galima tęsti. Tokius CIBRS ir NIBRS įrašus pareigūnas privalo pildyti visose savo pateikiamose policijos ataskaitose. Tai tipiškas pavyzdys, kaip valstijų ir federalinės valdžios institucijos gaišina pareigūnų laiką, reikalaudamos, kad jie vis iš naujo pildytų tą pačią perteklinę informaciją.

Kaip JAV kariuomenė stengiasi išvalyti personalą, kuris galėtų abejoti ar priešintis jų "budrumo" politikai (dažniausiai tai politiškai konservatyvūs baltieji vyrai), taip, regis, tas pats vyksta ir teisėsaugos srityje. Pavyzdžiui, Kalifornijoje pagal naujas P.O.S.T. (Peace Officer Standards and Training) gaires pareigūnai kas dvejus metus turės būti iš naujo atestuojami. Jų tikslas - užkirsti kelią neprofesionaliai ir neteisėtai besielgiantiems pareigūnams toliau dirbti taikos palaikymo pareigūnais. Siekiant nustatyti, ar pareigūnas yra tinkamas tarnybai, bus peržiūrimi pareigūnų šaudymai, jėgos panaudojimas, taisyklių pažeidimai ir vidaus reikalų tyrimai. Tai savaime nėra blogai ir gali padėti pašalinti tuos, kurie apskritai neturėjo būti įdarbinti.

Problema ta, kad pakartotinį atestavimą atliekančioje komisijoje yra keletas politinių "aktyvistų", kurie nėra palankūs policijai. Labai abejotina, ar jie gali būti neutralūs ir objektyvūs priimdami sprendimus. Nors valdyboje gali būti vienas ar du asmenys, kurie yra dirbę pareigūnais, dauguma jų nėra dirbę pareigūnais. Labai abejoju, ar jie supranta policijos darbo pobūdį, įvairius niuansus ir dinamiką. Atrodo, kad didžioji jų dalis yra iš kairiųjų politinių pažiūrų, ir manau, kad keli iš jų mielai pritartų šiandieniniam judėjimui "policijos finansavimo mažinimas". Abejoju, kad į politiškai konservatyvius ir patriotiškai nusiteikusius baltuosius vyrus, kurie taip pat yra policininkai, būtų žiūrima palankiai. Tokia politiškai motyvuota P.O.S.T. persikvalifikavimo komisija laikui bėgant galėtų išvalyti baltuosius vyrus iš šios profesijos - ypač jei komisijai reikės atskleisti kiekvieno pareigūno paskyrą socialinėje žiniasklaidoje, įskaitant buvusias ir esamas. Šiuo metu Kalifornijoje, valdant dabartiniam valstijos gubernatoriui, apsvaigusiam nuo valdžios, viskas įmanoma.

Kalifornijoje taip pat pastebima kita tendencija: kai kurie apygardos prokurorai nagrinėja pareigūnų šaudymus ir kitus jėgos panaudojimo atvejus, kurie anksčiau buvo laikomi pateisinamais ir atitinkančiais departamento politiką, kaip galimus nusikaltimus, padarytus naudojantis įgaliojimais. Tokie incidentai nagrinėjami kritišku žvilgsniu "po Floydo", kai visi jėgos panaudojimo atvejai iki Džordžo Floydo mirties aiškinami pagal naujesnę politiką po jo mirties. Žinoma, tai įžūliai nesąžininga pareigūno atžvilgiu, tačiau panašu, kad tai yra naujoji Kalifornijos teisinės sistemos kryptis.

Apskritai iš tiesų atrodo, kad Kalifornijos įstatymų leidėjai ir įvairios valdžios institucijos nenori numalšinti milžiniškos Kalifornijos nusikalstamumo problemos. Atrodo, kad jie nori kuo labiau palengvinti nusikaltėlių klestėjimą ir nepajusti jokių realių pasekmių už savo veiksmus. Kita vertus, Kalifornijos policininkai yra pernelyg kruopščiai tikrinami, jais nepasitikima, jie apkrauti protu nesuvokiamais klausimynais ir rasiniu "užimtumu". Dėl to plačiai paplitusi pareigūnų demoralizacija, ir, kaip minėta, jie neskatinami aktyviai vykdyti policijos veiklą savo bendruomenėse (pavyzdžiui, tikrinti įtartinus asmenis, stabdyti eismo įvykius, stengtis užkirsti kelią nusikaltimams prieš jiems įvykstant ir t. t.).

Reikia nepamiršti, kad Amerikos baudžiamojo teisingumo sistema yra tik Globo-Homo sistemos atšaka. Ji yra neatskiriama jos dalis. Ji atspindi jos vertybes ir pagrindinius įsitikinimus. Savo esme ji yra nukreipta prieš baltuosius. Sistema nemėgsta konservatyvių baltųjų, ypač baltųjų, kurie turi stiprią rasinę tapatybę. Tai turi turėti omenyje bet kuris baltasis asmuo, svarstąs apie karjerą teisėsaugos srityje.

Ką tie patys baltieji pareigūnai darys, kai sistema pareikalaus sulaužyti priesaiką? Kaip jie reaguos, kai sistema įpareigos juos suimti baltuosius, kurie gina savo rasinius ir kultūrinius interesus? Ar jie įvykdys tokius įsakymus, kai sistema reikalaus konfiskuoti piliečių šaunamuosius ginklus pažeidžiant Antrąją pataisą? Sistema reikalaus, kad baltieji pareigūnai atliktų savo "pareigą" (kad ir kaip ji būtų suprantama), bet jei jie atsisakys, nebebus įdarbinti taikos pareigūnais.

Prisimenate, kai per Trayvono Martino ir Maiklo Brauno riaušes visiems pareigūnams buvo įsakyta atsitraukti? Tas pats vyko, kai "Black Lives Matter" riaušininkai 2020 m. vasarą mieste po miesto daužė, plėšikavo ir kėlė chaosą. Pagalvokite ir apie tai, kaip pareigūnams buvo įsakyta nieko nedaryti ir net pakęsti prieš juos nukreiptą įžeidinėjimą per George'o Floydo riaušes. Prisiminkite visus tuos uniformuotus kekšes, kurie atsiklaupė ant kelių, kad parodytų solidarumą, jog Floydo mirtis buvo "tragiška" ir "rasiškai motyvuota"? Tikėtina, kad to bus tikimasi - net reikalaujama - iš visų policininkų per bet kokias būsimas riaušes, kurstomas rasinio priešiškumo baltiesiems.

Ar baltieji nori prie to prisidėti? Ar tikrai norime bendradarbiauti su sistema, kuri siekia mus išstumti?

Manau, kad turime pripažinti tikrovę, jog teisėsaugos sistema Amerikoje - kartu su teismais ir federaline vyriausybe - veikia prieš rasinius paveldosaugos amerikiečių (baltųjų) interesus. Ji neatsižvelgia į mūsų interesus, ir taip nėra jau daug dešimtmečių. Tiesą sakant, ji mus niekina ir neabejotina, kad dieną ir naktį dirba tam, kad mus pakeistų milijonai Trečiojo pasaulio imigrantų.

Man atrodo, kad Amerikos teisėsaugos sistema geriausiai tinka mažumoms, liberalioms moterims, homoseksualams, transseksualams ir baltiesiems vyriškos lyties kekšėms, kurios buvo taip išderacinuotos ir rasiškai iškastruotos, kad mielai padarys viską, ką joms lieps. Kita vertus, rasiškai sąmoningi baltieji turėtų matyti, kokia yra ši psichozinė sistema, ir neturėti su ja nieko bendra.