Atsisakymas nuo televizoriaus – proto požymis

Autorius: Versijos.lt Šaltinis: http://versijos.lt/atsisakymas... 2015-10-17 21:18:04, skaitė 1331, komentavo 1

Atsisakymas nuo televizoriaus – proto požymis

Visi girdėjo apie hipnotinę įtaigą. Iš pradžių žmogus įvedamas į transą ar tiesiog atsijungia. Paskui jam sakomos konkrečios formulės, kurios skatina jį ką nors daryti ar nedaryti – tai programavimas. Būtent šis efektas gali užmigdyti garsiai griaudint televizoriui ar radijui.

Esama daugybė pliusų nuo masinės dezinformacijos priemonių atsisakymo. Nemažai mano draugų jau atsisakė naujienų žiūrėjimo visiškai, kiti net televizoriaus neturi, kad neužgriozdytų buto. Televizoriaus nebuvimas ar jo atsisakymas byloja apie aukštą žmogaus kultūrą ir sąmoningumą.

NEBĖRA LAIKO GYVENTI, BET YRA LAIKO ŽIŪRĖTI ZOMBIADĖŽĘ

Kai atsirado televiziją, žmonės žiūrėjo ją po darbo. Dabar žiūrėjimui išeikvojama milijardai valandų. Bukas spoksojimas į dėžę ir pokalbiai su ja labai liūdnai atsilieps jūsų gyvenimo rezultatams.

TELEVIZORIUS PAVERČIA ŽMOGŲ BUKU, SKURDŽIU, TINGIU IR LIGOTU

Buku dėl to, kad jam iškart pateikiama informacija ir jos iššifravimas – mąstymas išsijungia.

Skurdas – tai bukumo ir laiko trūkumo rezultatas.

Tingiu, nes nelieka laiko užsiimti verslu, sportu ir t.t. Užtat pilna laiko spoksoti į dėžę.

Ligos – hipodinamijos, skurdo, neteisingo maitinimosi, tingumo rezultatas.

Televizija mums visada duos verslui ir valdžiai reikalingus elgesio modelius. Suprantama, šie modeliai turi atitikti tai, ko iš mūsų norima gauti. O gauti norima paklusnius piliečius ir vartotojus. Norima įkalti į galvas kiek galima daugiau baimės, sekso, daiktų bei malonumų troškulio.

Kraujas, pornografija ar erotika, loterijos kaip svajonės skurdžiams, serialai apie tai, kaip elgetos tampa turtingais ir laimingais…

GALVOS UŽKIMŠIMAS ŠIUKŠLĖMIS IR NEGATYVU

Visi mes gyvenimo procese gauname tam tikrą kiekį informacijos. Kažkas informaciją atsirenka, kažkas – griebia viską iš eilės. Televizorius kala į galvą kaleidoskopą iš tarpusavyje nesusijusių prieštaringos informacijos gabalėlių be jokių loginių ryšių ir apmąstymo. Rezultatas: žiūrovas pavirsta šiukšlių kibiru, kuriame pilna naujienų ir įvairių žinių fragmentų, dažniausiai visiškai nepritaikomų gyvenime. Naujienas autoriai parenka pagal principą „nustebinti ir sulaikyti prie ekrano reklaminės pauzės periodui“. Krūva smulkių siužetėlių visada bus panaši į krūvą. Jums ir knaisiotis joje nebebus kada, jeigu kasdien bus suverčiama vis nauja krūva informacinių šiukšlių. Koks man skirtumas, kur nuvirto autobusas su bananais Vakarų Afrikoje? Kam man reikia tai žinoti? Ką man tai duos?

VARTOJIMO PROPAGANDA

Leisiu sau kaip reklamos specialistui su daugelio metų stažu išsakyti savo nuomonę apie reklamą. Atsiminkite – gera prekė gali apsieiti be jokios reklamos.

Prastos gi ar kenksmingos prekės turi būti nuolat propaguojamos rinkoje. Pamąstykime, iš kur tiek pinigų turi kompanijos, kurios bruka mums įvairiausią šlamštą? Tai pinigai, kurie vakar buvo ištraukti iš mūsų kišenių. Už kokius pinigus kuriami naujo telefonų modeliai? Už pinigus, gautus iš senų modelių pardavimo.

Kiek pinigų išleidžia šiuolaikinis žmogus naujoms prekėms, be kurių puikiausiai išsiversdavo šimtus metų? Kad būtų parduotas naujas šlamštas, pasitelkiami milžiniški resursai. Egzistuoja netgi finansuojamas tinklas paauglių, kurie giriasi savo bendraamžiams naujais žaisliukais ir tuo pačiu įtraukia juos, o paskui ir jų tėvus į šlamšto pirkimo varžybas.

Vartotojiškos grandinėlės sukūrimo pavyzdys:

Surengta naujo „super filmo“ reklamos kampanija. Jai pasibaigus, filmas patenka į kino teatrus.

1 rezultatas. Padidėjo popkorno, kolos, čipsų, alaus ir kitokio šlamšto pardavimai – prasidėjo vartojimo grandinėlė.

2 rezultatas. Parduodami diskai su filmų įrašais, padidėja piratinių kopijų paklausa, parduodama daugiau diskų.

Parodė filmą apie šliundras, kuriame pasiturinčios, gražios moterys su brangiais automobiliais keičia vyrus kaip pirštines, geria konkrečius alkoholinius gėrimus, rūko konkrečias cigaretes, naudojasi konkrečiais žodžiais iš knygos, kurią iš ekrano rekomenduoja žiūrovams.

3 rezultatas. Pardavė merginai knygą apie šliundras, ji ėmė pirkti konkrečias cigaretes ir gerti pardavėjams reikalingos rūšies alkoholį.

4 rezultatas. Filme ir knygoje pademonstruoti elgesio modeliai duoda atvirkštinį rezultatą. Padidėja depresija, nervinis išsekimas, žmonės nebegali normaliai megzti tarpusavio santykių.

Tada į darbą paleidžiami antidepresantai, vitaminai, alkoholis – vartojimo grandinėlė tęsiasi.

Pasirodo naujas filmas – ir vėl viskas iš pradžių.

Galiausiai gaunasi, kad filmo reklama sukuria ištisą industriją, kaip, tarkime, filmo apie Harį Poterį atveju. Atsirado paklausa visiškai naujoms prekėms.

Kas daugiausia žiūri TV? Verslininkai? Dailininkai? Aktoriai? Muzikantai? Valdininkai? Direktoriai? Merai? Anaiptol. Televizorius sukurtas tam, kad būtų kvailinamos plačiosios masės. Visa tai taip ir vadinama – „masmedija“. Jeigu jums įdomu tapti asmenybe, jei turite norą išauginti vaikus protingais ir išsilavinusiais žmonėmis, meskite į istorijos sąvartyną šitą prekybos kompanijų ruporą, užkemšantį jūsų galvas visokiu šlamštu.

www